Povijest cestovnih motora seže u 19. stoljeće, s razvojem prvih
samopokretnih ciklusa. Prvim izumiteljem motoriziranih ciklusa
smatra se Daimler Reitwagenom, izumom Gottlieba Daimlera i
Wilhelma Maybacha 1885. godine. Taj benzinski motor s unutarnjim
izgaranjem, bez pedala, omogućio je vozaču da se kreće brže i s manje truda.
Ubrzo su se počeli razvijati razni modeli, uključujući i Butler
Petrol Cycle, trokotačno vozilo izumljeno od strane Edwarda Butlera
u Engleskoj 1884. godine. Međutim, pravi proboj dogodio se početkom
20. stoljeća, kada su tvrtke poput Harley-Davidsona, Indian Motocycle
Manufacturing Company, BMW-a i Triumph-a počele masovno proizvoditi motore.
Od početaka, cestovni su motori doživjeli ogroman tehnološki napredak.
Motori su postali snažniji, performanse su se poboljšale, a sigurnosni
standardi su se podigli.
U 1950-ima, motori su postali popularni među vojnicima vraćenim s fronta,
te su stekli reputaciju sredstva slobode i buntovništva. U 1960-ima i
1970-ima, motoristička kultura postala je neizostavan dio pop-kulture,
a ikone poput "Easy Ridera" i "The Wild One" oblikovale su percepciju
motorista kao pobunjeničkih figura.
1980-e su donijele tehnološke inovacije poput uvođenja ABS-a i
ubrizgavanja goriva. 1990-e su obilježene razvojem sportskih motora
s naprednim kontrolama i aerodinamičkim poboljšanjima. 21. stoljeće
donijelo je eksponencijalni rast električnih motora, dok su se
tradicionalni modeli poboljšavali dodatnim sigurnosnim značajkama i
tehnologijom povezivosti.
Cestovni motori su evoluirali od jednostavnih vozila s benzinskim motorom do sofisticiranih vozila s naprednom tehnologijom. Bez obzira na stil, motori ostaju simbol slobode i avanture na cesti.